Shop Mobile More Submit  Join Login
X-Men - character collage by Ricardofantasyart X-Men - character collage by Ricardofantasyart
* FULL VIEW RECOMMENDED

I've been nominated for a Flash Award! Vote for me here: [link]

Original Size: approximately 9" x 12" Medium: Inks, acrylics, watercolors and colored pencil

This is a character collage I did of the X-Men a while back. I wanted to interpret some of the characters as I seen them, not necessarily how they are suppose to be depicted in the comics. I draw much differently today, so I hope people will take this for what it is; a look back at my past art. Still, I must admit am pretty happy with it this day.

Some useless information-Although the X-Men movies are very entertaining, I never liked the interpretation of Wolverine in the latest comics or the movies as much as the 70's comic version of him. The last 10 years they turned Wolverine more into a ladies man when in the early comics he was a short, hot-blooded nutcase...! No, Gambit is the ladies man; Wolverine is a bloodthirsty, selfish, brash maniac :rage: ! Maybe in the future, a new movie version will depict him, and other characters, closer to the spirit of the original versions.

Hope U like it... :D
Add a Comment:
 
:iconartifexium:
artifexium Featured By Owner Apr 6, 2009  Student General Artist
Awesome job, Ricardo! I personally want to do something like this myself someday. ^_^
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Apr 6, 2009
Thanks so much :handshake: ! I always like to try to add my own take & style on comic book characters... :)
Reply
:iconartifexium:
artifexium Featured By Owner Apr 7, 2009  Student General Artist
Me too! I love the X-Men especially. ^_^
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Apr 9, 2009
Yep...I always enjoyed the characters, too! :)
Reply
:iconrobokop:
robokop Featured By Owner Oct 31, 2007
Wow - awesome Rogue and Strom! :D :thumbsup: :D
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Nov 6, 2007
Much appreciation, Chief! :highfive: :)
Reply
:iconrobokop:
robokop Featured By Owner Nov 7, 2007
You are welcome. :D :highfive:
Reply
:iconfergi111:
fergi111 Featured By Owner Oct 7, 2007  Hobbyist Photographer
I love anything with wolvie in it :)
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
Thanks... :)
Reply
:iconrachelab74:
rachelab74 Featured By Owner Oct 5, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Haaha!!! Wolverines Expression is enough to make someone drop dead!! :faint: Kick @$$ !!! :matrixfight: LOL!! Way too cool Rich...very caracature type style!! (did I spell that right???) :clap:
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
:laughing: Thanks, Rach! Glad U like it!

By the way, caracature is spelled c-a-r-i-c-a-t-u-r-e.. :sarcasm: ... :crazy: Ahhhh-who cares? U can spell it "KARICKACHER" for all I care... :love: :hug: :D
Reply
:iconrachelab74:
rachelab74 Featured By Owner Oct 10, 2007  Hobbyist Traditional Artist
LOL!!! ;P
Reply
:iconchief-thunder:
Chief-Thunder Featured By Owner Oct 5, 2007
Excellent work! :clap:
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
:highfive: Thanks, Chief! :D
Reply
:iconhatredtheblack:
hatredtheblack Featured By Owner Oct 4, 2007
This was a fave before I even saw it. All you had to say was 'X Men...'
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
:laughing: Thanks a million, Chief! Most kind... :)
Reply
:icondamiangray:
damianGray Featured By Owner Sep 24, 2007
Wow! I love your catoon rendition style!
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
Thanks so much! :highfive: :)
Reply
:iconpaulineaubey:
paulineaubey Featured By Owner Sep 12, 2007
Looks so professional: love the colors!
You aren't that far from Lianne now! Suspense...
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Aug 5, 2008
Thanks, Pauline (Can you believe I am responding to a message from Sept. 12th, 2007 :omfg: I am a slowwwwwwwwwwwwwwwwww typer... :rofl: :D )
Reply
:iconxserenax:
xSerenax Featured By Owner Sep 11, 2007  Hobbyist General Artist
amazing work as always rich <3 your an inspiration
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Sep 13, 2007
Thanks, doll! So R U... :wow: :excited: ! ;) :rofl:

Btw, vote 4 me and spread the word...I've been\ nominated for some kinda award! See here... [link]
Reply
:iconxserenax:
xSerenax Featured By Owner Oct 1, 2007  Hobbyist General Artist
consider it a done deal

btw - I'm actually really back now ;)
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 2, 2007
:omg: :faint: COOL :excited: :bounce: !!! :clap: ! Btw, I lost the contest, but who cares? ;) It's not like I was gonna win a big, fat corporate check from it, anyway :sarcasm: ... :rofl: :rofl: ! :D Glad U R back, woman! :highfive: :hug: :glomp: :)
Reply
:iconxserenax:
xSerenax Featured By Owner Oct 2, 2007  Hobbyist General Artist
you should have won! damn it!
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 3, 2007
:omg: Wait...U iz RIGHT!!! How could I NOT see it :omfg: ?!!! It was "Da Ma" tryin' to keep me down :rage: !!! I was setup to fail so they could ridicule me :angered: !!! It's racism, sexism, classism, dA-ism, whatever -ism!!! Where's Al Sharp-tongue when U need him?!!! ...That fat, bloated idiot with his James Brown wig...! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

People...I am kiddin' about all this, ok? This is what sarcasm looks like... :sarcasm: ! ;)
Reply
:iconxserenax:
xSerenax Featured By Owner Oct 3, 2007  Hobbyist General Artist
Sarcasm baffles most people :D
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 4, 2007
Sarcasm? What's that? :? Is that some kinda new disease from the fourth-world called the Inner Cities of America? :sarcasm:
Reply
(1 Reply)
:icontheharlequinsmask:
TheHarlequinsMask Featured By Owner Sep 10, 2007  Professional Photographer
Very impressive, love the details. Fine work as usual. :winner:
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Aug 5, 2008
Thanks! :)
Reply
:iconseanpt:
seanpt Featured By Owner Sep 10, 2007  Student General Artist
ooo very cool! whats the green dude's name again? Sauron? i totally forget, its been so long!:|
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
:laughing: Thanks, Chief! Yeah...that is my version of the Sauron, the mutant... :)
Reply
:iconrileyrican:
RileyRican Featured By Owner Sep 10, 2007
I agree this must be seen at full view! Amazing!!!
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Sep 13, 2007
Thanks so much :hug: ! Most appreciated...
Btw, I could use your vote for an award. See my signature link below... :)
Reply
:iconfogimages:
fogimages Featured By Owner Sep 10, 2007
This is so awesome and CONGRATS MAN CONGRATS!!!
Reply
:iconshannonmetal:
shannonMETAL Featured By Owner Sep 10, 2007  Hobbyist Traditional Artist
Oooh nice work
Storm looks awesome
:boogie:
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Sep 13, 2007
:hug: Thanks, dear! I appreciate it! :)
Btw, I could use your vote of support. See my signature link below... :)
Reply
:iconshannonmetal:
shannonMETAL Featured By Owner Sep 16, 2007  Hobbyist Traditional Artist
sorry it took me a while to get back I've been sooo busy
But you're veery welcome
and sure I'll vote
:hug:
Reply
:iconr21:
r21 Featured By Owner Sep 10, 2007
IF THAT WASN'T THE GREATEST CARTOON ON TV. I DON'T KNOW WHAT IS!!!

GREAT STUFF!
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Sep 13, 2007
Thanks a million, Chief! Most kind! :highfive: :)
Btw, I could use vote of support for an award. See my signature link below... :)
Reply
:iconwytherwing:
wytherwing Featured By Owner Sep 10, 2007
very cool! :thumbsup:
Reply
:iconricardofantasyart:
Ricardofantasyart Featured By Owner Oct 10, 2007
Thanks! :)
Reply
:iconvisualpoetress:
VisualPoetress Featured By Owner Sep 10, 2007   Digital Artist
AMAZING ... looks totally awesome :)
Reply
:iconrita-ria:
Rita-Ria Featured By Owner Sep 10, 2007  Professional Traditional Artist
great work - never saw them in this way (missing those comics ;) )
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
September 10, 2007
Image Size
848 KB
Resolution
1673×2157
Thumb

Stats

Views
2,692 (1 today)
Favourites
32 (who?)
Comments
48
Downloads
151

Camera Data

Make
HP
Model
HP psc1500
Date Taken
Sep 9, 2007, 10:46:31 PM
×